tisdag, november 30, 2010

sällan

tisdag.
Ja även fast man var ledig idag var man tvungen att stiga upp halv 6. Inte okej alla gånger men idag var det det. Klockan 7.10 så börja jag rulla till byn, (juoksengi). Och jo jajemen, jag lyckades göra bort mig i Pajala, sällan säger jag. Eftersom jag trodde vi skulle byta buss så hoppa jag ut och stod där som nåt jävla fån och kolla runt. Sen gick jag tillbaka till bussen för att fråga samma busschaufför vilken buss man skulle ta. Och vad säger han då? Det är den här bussen du ska ha vi ska bara byta busschaufför så skratta han :D Hahah jag börja asgarva och så men jahaaa det kunde du ju säga på engång :D Och han bara jag sa ju det i Kiruna :D Och alla i bussen satt och skratta åt mig :D Fy fan vad dum man får vara. Hojja.
Sen när jag skulle hoppa av så tröck jag på stopp och så fråga den andra busschauffören vart jag ville hoppa av så jag blev avsläppt precis vid huset. Skulle fråga om han kunde ha svängt in på gården :D
Jaja nu sitter jag här och tar en rast, har faktiskt vattnat lite blommor och dammsugit lite grann. Jag måste ju medge att jag är riktigt duktig :)

Inga kommentarer: