onsdag, augusti 05, 2009

hem ljuva hem

Då var man hemma igen efter 1 vecka i byn.
Jag måste säga att jag är hur trött och sliten som helst. Allt jobb och all sol gör en så trött.
Andra dagen när jag var där fick jag klippa stora gräsmattan med en åkklippare för första gången:D Och allt gick bra tills jag var färdig, då jag körde fast med den:D hahah hur lyckas man? men det var faktiskt en grop så jag tänkte om jag gasar så kommer jag förbi den men nej jag fastnade. Sen upptäckte jag att jag inte var klar, så min farbror kom och knuffa bort den så jag fick fortsätta klippa:D aa men så kan det vara.
På fredag tog jag det bara lugnt och träffade släkten.
Och lördagen.. Den var så oerhört jobbig, jag har aldrig varit med om nå hemskare:o
Vi åkte till svanstein på begravningen. Vi satt och vänta i kyrkan på att det skulle börja. Och kistan kom in, men du var inte där. Det var bara ditt skal. Och det bara kom tårar. Begravningen var så fin, så mycket folk, mycke blommor. Mina fastrar och farbröder och pappa så klart gick fram och läste ett tal som dom hade skrivit om vad dom mindes med dig och det var så fint. Sen gick vi barnbarn upp och läste vårt tal, det bara kom tårar.
Och sen gick vi till kyrkogården och la blommorna runt din grav och så slängde vi barnbarn ner rosorna. Sen åkte vi till juoksengi för att äta och fika. Men jag förstår ännu inte varför man äter och fikar efter någons begrevning:o Men det var också riktigt fint av alla som var där. Alla anhöriga ställde sig på rad efter vi hade ätit så kom alla andra som var på begravningen och skaka hand med en. Och en som jobbar i kyrkan kom till mig och fråga:
men hur är det med dig?
Jag sa jo det är väl ganska bra.
Så sa hon herregud du ser så blek ut, så tog hon sina händer och la på mina kinder och börja kolla i mina ögon.
Så sa jag jag har bara ont i huvudet.
Då sa hon jo jag förstår det, det är jobbigt en sån här dag och sen när det är så varmt också, men kom ihåg att dricka mycke. så sa jag bara jaa och sen sa hon ha det så bra :) Hon var riktigt trevlig:)
söndagen tog jag bara det lugnt och följde med mina kusiner till badstranden, sen spela vi twister och jag som är så vig åkte ut först:D Sen lekte vi sura ägget? :D hahah fy fan, jag fick tre ägg och sen skulle dom döpa om mig, och det slutade med att jag hette lappjävel bondslurk :D hahah
Måndag gjorde jag ingenting, jooo diska.
Och tisdag, vi åkte hem. hem ljuva hem :)
Och jag måste säga att jag är riktigt slut i huvudet!
Senare idag ska jag förbi Malins jobb och höra om hon har nå skvaller;)

Inga kommentarer: