måndag, december 28, 2009

upp och hoppa

måndag.
Jag har haft ett långt uppehåll på bloggen. Men jag har inte varit hemma och inte haft nån dator. Och jag lovar er jag är helt död. Världens sämsta jul. Hur ofta förstör man traditionen? Och det kändes som att inget var som förr. Eller jo lite, det var väl att vi bara var 17 pers från släkten som åt och hade trevligt. Och vet ni vad? jag har alltid sagt att jag har otur med lotteri. Vi skulle lotta om vem som skulle diska och självklart blev det jag. Jag skulle ha fått diska för 17 pers och inte nog med det utan för HAND. Men då sa min super snälla kusin att hon kunde diska och jag skulle torka disken. Men lotteri är inget för mig.
Sen delade vi bara ut julklapparna. För första året så hade vi ingen tomte, lite trist!
Men igår så kom vi iaf hem från Juoksengi eller Hepokangas kanske man ska säga. Så jag packade upp min väska och kollade igenom fotokatalogen och for till Malins jobb! Sen var vi ute och gled min pärla.
Och idag, ska jag och Malin och träna. Helt otroligt va? hahah jag som inte har tränat på ungefär 3 år kanske. Men det ska bli kul.
Fast innan träningen blir det stan!
Ha en lika trevlig dag som jag ska ha!

Inga kommentarer: